Introductie

Het komt steeds vaker voor dat de hulp wordt ingeroepen van digitaal forensisch onderzoekers. Onderzoek van pc's, netwerken, mobiele telefoons en aanverwante media vragen diepgaande kennis. Naast deze kennis zijn de tools voor het achterhalen van bepaalde gegevens en de interpretatie van gegevens zeer belangrijk. Deze blog zal proberen oplossingen aan te dragen voor hulp bij digitaal onderzoek. Verschillende tools passeren de revue, interessante artikelen worden verder uitgediept, links naar andere forensische sites en handleidingen ter ondersteuning komen aan bod.
ip information

zondag 4 maart 2007

LN-013 USB to fast ethernet adapter

De LN-013 is een klein apparaatje van Sitecom ter grootte van een USB stick. Het leuke in dit geval is dat het een converter is van USB naar fast ethernet. Tijdens mijn bezoek aan de rommelmarkt in Maassluis zag ik dit apparaatje liggen, en besloot dat ik voor € 2,50 mij hier geen buil aan kon vallen. Het is een gadget, ik weet het, maar het zou bij een forensisch onderzoek van pas kunnen komen. Ook vraag ik me af wat mijn softwarematige USB writeblocker doet. Dit gaan we dus nog uitproberen. Dit artikel is in ieder geval verzonden via mijn USB poort...
http://www.sitecom.com/product.php?productname=Network+USB+adapter+10%2F100&productcode=LN-013&productid=84&subgroupid=35#

Geen opmerkingen:

Real Time Visitors !